• buffed.de
  • WoW-Datenbank
  • Hearthstone-DB
Games World
Login Registrieren
    Login Registrieren
    • buffed.de
    • WoW-Datenbank
    • Hearthstone-DB
    Login Registrieren
    • buffed.de
    • WoW-Datenbank
    • Hearthstone-DB
  • WoW Warlords of Draenor: Alpha Patch Notes - Updates zu Kriegern und Mönchen

    Die Entwicklung der kommenden WoW-Erweiterung Warlords of Draenor schreitet voran. Blizzards WoW-Macher veröffentlichten ein Update zu den vorläufigen Patch Notes der Draenor-Alpha. Und das enthält unter anderem weitere Informationen zu Anpassungen an Kriegern und Mönchen.

    World of Warcraft: Warlords of Draenor befindet sich derzeit mitten in der Entwicklung. Noch längst nicht alle geplanten Anpassungen der Entwickler sind bekannt – und selbst an bekannten Informationen wird beständig gefeilt. Auf der offiziellen Webseite veröffentlichte das WoW-Team nun eine aktualisierte Fassung der Patch Notes zur Alpha. Die neuen vorläufigen Patch Notes enthalten unter anderem neue Informationen zum Stutzen der Fähigkeiten bei Mönchen und Kriegern.

    Krieger erhalten beispielsweise einen verbesserten "Rasender Berseker", der die Effekte von Zielstrebiger Furor und Titanengriff übernehmen soll, die nicht mehr als eigenständige Effekte existieren. Auch Schwert und Schild fliegt aus dem Spiel – Verwüsten wird standardmäßig um den entsprechenden Effekt erweitert. Außerdem sind diverse Fähigkeiten nur noch in Verteidigungshaltung nutzbar.

    Auch bei Mönchen wird zusammengelegt. Der starke Ochse bietet den aktuellen Plänen zufolge auch die Effekte von Braumeistertraining und Verzweifelte Maßnahmen. Lehren des Klosters soll es in Warlords of Draenor nicht mehr geben. Der dadurch verlorene Buff für den Wirbelnden Kranichtritt soll über Die Weise Schlange weiterbestehen. Außerdem stehen einige Skill-Anpassungen im Zusammenhang mit Nebelwirker-Mönchen auf dem Plan.

    Im Anschluss könnt ihr euch die neuen Einträge in den vorläufigen Draenor-Patch-Notes durchlesen, die derzeit nur im englischen Original vorliegen. Beachtet dabei, dass es eben nur um vorläufige Patch Notes zur Alpha-Fassung handelt. Bis zum Beta-Status und erst recht bis zur Veröffentlichung der Erweiterung können sich noch viele weitere Änderungen ergeben. Die vollständigen vorläufigen Patch Notes zu WoW: Warlords of Draenor gibt's auf der offiziellen Webseite zum Spiel.

    WoW: Warlords of Draenor - Aktualisierungen der Alpha Patch Notes von 18. Juni:


    Ability Pruning
    Druid
    • Leader of the Pack is now only available to Feral Druids, and no longer restores Mana.
      • Mana regeneration for Feral and Guardian Druids has been increased by 100%.

    Monk
    • Dematerialize has been removed.
    • Sparring has been removed.
    • Stance of the Fierce Tiger now also provides the benefits of Combo Breaker and Combat Conditioning, and is replaced by another stance for non-Windwalkers. (See Monk class section for additional details.)
      • Combat Conditioning has been removed.
      • Combo Breaker has been removed.
    • Stance of the Sturdy Ox now also provides the benefits of Brewmaster Training and Desperate Measures.
      • Brewmaster Training has been removed.
      • Desperate Measures has been removed.
    • Stance of the Wise Serpent now also causes Spinning Crane Kick to heal allies instead of dealing damage.
      • Teachings of the Monastery has been removed.
    • Swift Reflexes has been removed.
    • Touch of Death is no longer available to Mistweaver Monks.
    • Transcendence is no longer available to Mistweaver Monks.
    • Zen Meditation is no longer available to Mistweaver Monks, and no longer redirects harmful spells cast against party and raid members.

    Warrior
    • Berserker Rage no longer Enrages the Warrior, generates Rage or increases Physical damage dealt. It now functions to break and provide immunity from Fears, Incapacitates, and Saps.
    • Crazed Berserker now includes the functionality of Single-Minded Fury and Titan’s Grip.
      • Single-Minded Fury has been removed.
      • Titan’s Grip has been removed.
    • Deep Wounds is now available only to Protection Warriors.
    • Devastate now naturally has a 30% chance to reset the cooldown of Shield Slam.
      • Sword and Board has been removed.
    • Enraged Regeneration healing has been increased by 100%, but no longer is increased by being Enraged.
    • Flurry has been removed.
    • Hamstring now costs 10 Rage and deals 20% weapon damage in addition to reducing movement speed, and is only usable in Battle Stance or Gladiator Stance. is now a passive ability that causes Mortal Strike, Bloodthirst, Revenge, and Raging Blow to also reduce the target’s movement speed by 50% for 15 seconds.
    • Mass Spell Reflection now requires Defensive Stance.
    • Meat Cleaver has been removed.
    • Mocking Banner now requires Defensive Stance.
    • Rallying Cry is no longer available to Protection Warriors, and requires Defensive Stance.
    • Revenge now requires Defensive Stance or Gladiator Stance.
    • Safeguard now requires Defensive Stance.
    • Shield Slam now requires Defensive stance or Gladiator Stance.
    • Spell Reflection now requires Defensive Stance.
    • Sweeping Strikes now requires Battle Stance.
    • Taunt now requires Defensive Stance.
    • Thunder Clap now costs 30 Rage, and also reduces the movement speed of nearby enemies by 50% for 6 seconds. Requires Defensive Stance and is available only Arms and Fury Warriors.
    • Ultimatum has been removed.
    • Vigilance now requires Defensive Stance.
    • Warrior Stances once again have their own action bars.
    • Whirlwind now requires Battle Stance and is available only to Arms and Fury Warriors.
    • Wild Strike now costs no resources to use with a global cooldown of 1 second, but is not usable normally. Bloodthirst hits have a 20% chance of making Wild Strike usable with 3 charges.
    • Bloodsurge has been removed.


    Buffs and Debuffs
    Other
    • Moonkin Form now grants increased Mastery instead of 5% to Spell Haste.


    Self-Sustainability
    Mage
    • Conjured Refreshments now restores 100% health and Mana over 20 seconds, regardless of level.



    Druid
    • Survival Instincts no longer requires or forces the Druid into Cat or Bear Form, and is now available to all Druid specializations. Survival Instincts now reduces damage taken by 70% (up from 50%) with a 2-minute cooldown (down from 3 minutes), and can have up to 2 charges (up from 1 charge).


    Monk
    • All abilities available to Mistweavers now have a 1.5-second global cooldown (up from 1 second).
      • Stance of the Sturdy Ox and Stance of the Fierce Tiger now reduce the global cooldown of the Monk’s abilities by 0.5 seconds.
      • Stance of the Wise Serpent now causes Haste to reduce global cooldown of the Monk’s abilities.
    • Focus and Harmony is a new passive ability for Mistweaver Monks and causes Haste effects to reduce the global cooldown of spells and abilities.
    • Stance of the Spirited Crane is a new ability for Mistweaver Monks, which replaces Stance of the Fierce Tiger, and provides the following effects.
      • The Spell-Power-to-Attack-Power conversion effect has been moved from Stance of the Wise Serpent to Stance of the Spirited Crane.
      • The Eminence effect has been moved from Stance of the Wise Serpent to Stance of the Spirited Crane.
        • Eminence now causes a nearby target to be healed for 35% of all damage caused by the Monk and includes auto attacks.
      • The Monk's Attack Power is equal to 100% of their Spell Power, and they no longer benefit from other sources of Attack Power.
        • Stance of the Wise Serpent no longer provides this benefit.
      • The Monk gains Eminence, causing all damage dealt to also heal nearby allies.
        • Eminence now causes a nearby target to be healed for 35% of all damage caused by the Monk and includes auto attacks.
        • Stance of the Wise Serpent no longer provides this benefit.
    • Haste reduces the global cooldown of the Monk’s abilities.
    • The Monk gains a stack of Vital Mists for every Chi consumed. Vital Mists reduces the cast time and Mana cost of the next Surging Mist by 20% per stack up to a maximum of 5 stacks.
    • Muscle Memory has been removed.
    • Serpent’s Zeal has been removed.
    • Vital Mists has been removed.
    • Muscle Memory, Serpent's Zeal, and Vital Mists have been replaced with a new passive ability, Crane Style Techniques. Crane Style Techniques enhances several of the Monk's combat abilities while in Crane Stance.
    • Rising Sun Kick is now available to Mistweaver and Windwalker Monks. However, it does not cause Mortal Wounds for Mistweavers.
      • The Windwalker passive ability, Combat Conditioning, Stance of the Fierce Tiger now causes Rising Sun Kick to cause Mortal Wounds, instead of it causing Mortal Wounds naturally.
    • Teachings of the Monastery now makes Spinning Crane Kick heal friends instead of damaging enemies, while in Stance of the Wise Serpent (previously, it would heal allies in addition to damaging enemies).


    Priest
    • Devouring Plague now always costs 3 Shadow Orbs.


    Warrior
    • Battle Stance for Arms Warriors now generates increased 100% Rage from auto-attacks and Critical Strikes now generate double Rage.
    • Defensive Stance for Arms Warriors now generates 50% as much Rage from auto-attacks as in Battle Stance.
    • Mastery: Strikes of Opportunity has been removed, and replaced with a new ability, Mastery: Weapons Master.
      • Mastery: Weapons Master increases the damage of Colossus Smash, Slam, Mortal Strike, and Execute abilities by 20% (increasing with Mastery).
    • Blood and Thunder has been removed.
      • Deep Wounds is now available only to Protection Warriors, and naturally triggers from Thunder Clap.
      • Thunder Clap is now available only to Arms and Protection Warriors, requires Defensive Stance or Gladiator Stance, and its damage has been increased by 50%.
    • Executioner is a new passive ability for Arms Warriors.
      • Executioner causes the Warrior's auto attack hits to generate an additional 40 Rage against targets with less than 20% health remaining. Additionally, the Execute ability no longer requires the target to be below 20% health to use, but its Rage cost is increased by 100%.
    • Colossus Smash now costs 30 Rage, deals 225% increased damage, and no longer increases the damage of Slam.
    • Enrage is no longer available to Arms Warriors.
    • Execute for Arms Warriors now costs 20 Rage, and consumes up to 40 additional Rage to deal additional damage.
    • Mortal Strike now costs 30 Rage (instead of generating 10 Rage). generates 20 Rage (up from 10 Rage).
    • Slam has been removed. now costs 15 Rage (down from 25 Rage) and no longer has additional effects when Sweeping Strikes is active.
    • Sudden Death has been removed.
    • Unbridled Wrath has been removed.
    10:20
    Warlords of Draenor: Gruppen-Instanz Blutschlägermine angespielt (Alpha)
    Spielecover zu World of Warcraft: Warlords of Draenor
    World of Warcraft: Warlords of Draenor
  • Es gibt 3 Kommentare zum Artikel
    Von Annovella
    Hm jo, im PvP waren Mönche allgemein weit over the top. Da mussten richtig dicke Nerfs kommen. Mal sehen, in wie fern…
    Von Annovella
    Kriegeränderungen gefallen mir bisher auch gar nicht. Yay, man muss wieder Stance-Dance machen für Spellreflec etc. -…
    Von HollyRose
    WOD wird noch mehr floppen als Cata !!

    Aktuelle Online-Spiele Releases

    Cover Packshot von Otherland Release: Otherland gamigo AG (DE) , Drago Entertainment
    Cover Packshot von Overwatch Release: Overwatch Blizzard , Blizzard
    • Launethil
      19.06.2014 12:41 Uhr
      Autor
      Jetzt ist Deine Meinung gefragt: Hier kannst Du Deinen Kommentar zum Artikel veröffentlichen und mit anderen Lesern darüber diskutieren.
      Dein Kommentar
      Bitte logge Dich ein, um einen Kommentar zu verfassen.

      Netiquette | Kommentar-Ticker (Live)
      RusokPvP
      am 19. Juni 2014
      Kommentar wurde nicht gebufft
      Melden
      Was kann der Krieger eigentlich noch? Alles wurde entfernt.. der hat doch dann nur noch 2 Attacken? o0
      Annovella
      am 21. Juni 2014
      Kommentar wurde nicht gebufft
      Melden
      Kriegeränderungen gefallen mir bisher auch gar nicht. Yay, man muss wieder Stance-Dance machen für Spellreflec etc. - eigentlich eher unsinnig, weil man wieder nur noch mehr Makros nutzen muss.
      Der Rest ist auch nicht wirklich sinnvoll. Naja, mal sehen was Blizzard da noch vor hat.
      Beyshin
      am 19. Juni 2014
      Kommentar wurde nicht gebufft
      Melden
      Zähl mal auf.. Todlicher Stoß, der Exekute bleibt..
      Gut, Donnerknall hatter noch.. Überwältigen und zerschmettern sind raus.
      Derulu
      am 19. Juni 2014
      Moderator
      Kommentar wurde nicht gebufft
      Also das ist doch Quatsch...das sind deutlich mehr als 2....
      Coolmann
      am 19. Juni 2014
      Kommentar wurde nicht gebufft
      Melden
      Oman, nerft den Mönch ruhig weiter ohne Grund. Ist ja nur der schlechteste Heal im Raid
      Annovella
      am 21. Juni 2014
      Kommentar wurde nicht gebufft
      Melden
      Hm jo, im PvP waren Mönche allgemein weit over the top. Da mussten richtig dicke Nerfs kommen. Mal sehen, in wie fern PvE darunter leiden muss, denn da waren Mönche wiederum nicht so krass.
      Derulu
      am 19. Juni 2014
      Moderator
      Kommentar wurde nicht gebufft
      Eigentlich wird nicht wirklich "generft" sondern verändert und an die anderen Heiler, die in den letzten Alphabuilts diese Änderungen an die neue "Heilphilosophie" schon hinter sich haben, angepasst
      Beyshin
      am 19. Juni 2014
      Kommentar wurde 1x gebufft
      Melden
      Aber eklig im PvP.
      .:Vodoo:.
      am 19. Juni 2014
      Kommentar wurde nicht gebufft
      Melden
      ZITAT:
      "Crazed Berserker now includes the functionality of Single-Minded Fury and Titan’s Grip.
      Single-Minded Fury has been removed.
      Titan’s Grip has been removed."


      Titangriff ab Level 10?
  • Print / Abo
    Apps
    buffed 12/2016 PC Games MMore 01/2016 PC Games 12/2016 PC Games Hardware 01/2017 play³ 01/2017 Games Aktuell 12/2016 XBG Games 11/2016
    PC Games 12/2016 PCGH Magazin 01/2017 PC Games MMORE Computec Kiosk On the Run! Birdies Run
article
1125896
World of Warcraft: Warlords of Draenor
WoW Warlords of Draenor: Alpha Patch Notes - Updates zu Kriegern und Mönchen
Die Entwicklung der kommenden WoW-Erweiterung Warlords of Draenor schreitet voran. Blizzards WoW-Macher veröffentlichten ein Update zu den vorläufigen Patch Notes der Draenor-Alpha. Und das enthält unter anderem weitere Informationen zu Anpassungen an Kriegern und Mönchen.
http://www.buffed.de/World-of-Warcraft-Warlords-of-Draenor-Spiel-42978/News/WoW-Warlords-of-Draenor-Alpha-Patch-Notes-Updates-zu-Kriegern-und-Moenchen-1125896/
19.06.2014
http://www.buffed.de/screenshots/medium/2014/06/WoW_Warlords_Garnison_012-buffed_b2teaser_169.jpg
world of warcraft,blizzard,mmorpg
news