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  • Shadowrun Returns: Launch der Linux-Version inklusive Patch Notes zu Patch 1.1.0

    Zeitgleich mit Shadowrun-Returns-Patch 1.1.0 könnt Ihr das Rollenspiel nun auch auf Linux-Systemen spielen, allerdings nur über Steam. Mit dem neuen Patch wurden zahlreiche Fehler, vor allem im Editor des Spiels, behoben.

    Harebrained Schemes veröffentlicht für Shadowrun Returns neben der Linux-Version auf Steam zeitgleich den neuen Patch 1.1.0. Wenn Ihr ein Linux-System nutzt, könnt Ihr das Rollenspiel ausschließlich auf Steam erstehen und spielen. Patch 1.1.0 bringt neben Fehlerbehebungen am Editor auch neue Features, beispielsweise neue Script- und Auslöser-Features für den Editor. Die Patch Notes lest Ihr unterhalb dieser Meldung.

    Das auf dem Rollenspiel-Regelwerk Shadowrun basierende Rollenspiel Shadowrun Returns erschien am 25. Juli 2013 für den PC und Mac veröffentlicht. Es wurde von über 36.000 Unterstützern auf der Crowdfunding-Plattform Kickstarter mit rund 1,8 Millionen US-Dollar finanziert. Seit dem 26. September gibt's das Rollenspiel auch für Android- und iOS-Systeme, am 30. Oktober erschien die Linux-Version. Die Ankündigung zur Linux-Version sowie die Patch Notes findet Ihr auf der offiziellen Wiki-Webseite zu Shadowrun Returns. Weitere News und Infos gibt's auf unserer Themenseite zu Shadowrun Returns.

    Shadowrun Returns - Patch 1.1.0

    New Features, Improvements

    • Initial Linux Release!
    • Item use now fires a triggerable event.
    • Items can have passive status effects that are enabled by holding in inventory.
    • Items can be set to automatically be used on actor death. (e.g. cast spell on death).
    • Light transitions scripts allow for gentle or abrupt, repeatable, light patterns via triggers
    • Moving to an invalid tile in free-move will try and walk to the nearest valid tile automatically.
    • Actor spawners can scale difficulty via naming convention using a story variable: e.g. Guard_Lv1 Lv2 Lv3 and a story variable CharacterScaleAmount = 1,2,3...
    • Enhancements to the archetype auto-spend during character creation to allow for higher starting karma within stories.
    • Mission objective style screen labels can display a bar as well as text to track progress toward goals.
    • Actors can now have floaties disabled via character sheet flag
    • Optimized visibility calcs on larger maps
    • Regions can now be set to displayed in game (to denote feedback to players).
    • Fixed an issue with hiding some props via trigger.
    • Add ability to have keypad & keyword input nodes in conversations.
    • Physical Adepts: Chi abilities have been changed to provide passive benefits. They can be “activated” as before to get the full benefit.
    • Physical Adepts now should be able to use Roundhouse Kick and Disarm while Killing Hands is active.
    • New Hi-Res UI Scaling option.
     
    New Trigger Events
    • On Item Used
    • On Store Closed

    New Actions
    • Set Prop Visible By {Individual | Tag | Proximity to Coordinate}
    • Activate Spawner By Tag
    • Retain Other Trigger
    • Wait for Motion to Complete
    • Interrupt Team Movement
    • Set Region Visible, Set Region Color
    • Delete Prop By Proximity To Coordinate With Tag
    • Data Functions
    • Triggering Item
    • Item’s ID, Attribute, Skill, Specialization
    • Player and Team’s Attribute, Skill, Specialization
    • Get Actor Karma Level
    • Extra values including min-max, magnitudes, and rotation of actors

    Bug Fixes
    • Revamped asset caching system to avoid using unnecessary disk space (fixes issue of using extra C: space when run from a drive other than C:).
    • Performance, crashing, and memory leak improvements
    • Warp motion no longer costs AP, to allow a drone to freely enter a vent passage
    • Matrix VFX no longer left behind in the world
    • AI Wander Patrols no longer stop and wait for player to move
    • Allow blue spawners to appear in triggers that use interactable actors
    • Modified constants will be reset between each level
    • Barriers immediately apply to someone on the tile
    • Added rotation ability to player preview in the equip screen.
    • Improved AI logic regarding some weapons with limited capacity.
    • Fixed issues installing cyberware upgrades
    • Fixed “typo” showing Double Tap in the Rifle tree.
    • Add debug console command to display current scene/story variables.
    • Fixed rotation issue when re-enabling rain FX after disabling it via trigger.
    • Fixed issue causing riggers to sometimes spawn without their drone(s).
    • Fixed issue showing light gizmo when showing lights via trigger/tag.
    • Fixed issue with game “hanging” when quitting in Steam on Macs.
    • Miscellaneous small bug fixes.
    • DMS: Fixed conversation bug in Planeyard with Shannon Half-Sky.
    • DMS: Fixed issue with conversation with Jake after stash fight.
    • Editor: You can move things by 0.01 by using alt+shift+arrow_keys.
    • Editor: Fixed several obscure crash issues.
    • Editor: Fixed crash bug when loading certain assets from compressed content packs.
    • Editor: Can now toggle to see cover icons for props.
    • Editor: Fixed a copy & paste issue when pasting between content packs
    • Editor: Zooming with mouse wheel enhancements and increased zoom range.
    • Editor: Added a more user-friendly “play animation” trigger with dropdown.
    16:59
    Late Nerd Show von der Spielemesse in Essen Teil 2: Star Wars, Shadowrun, Firefly
  • Es gibt 1 Kommentar zum Artikel
    Von Milissa
    Ich warte erstmal ab bis es endlich auf Deutsch raus kommt.

    Aktuelle Rollenspiel-Spiele Releases

    Cover Packshot von Die Zwerge Release: Die Zwerge EuroVideo Bildprogramm GmbH , King Art
    Cover Packshot von Candle Release: Candle Daedalic Entertainment
    • Benerys
      04.11.2013 16:53 Uhr
      Mitglied
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      Netiquette | Kommentar-Ticker (Live)
      Milissa
      am 04. November 2013
      Kommentar wurde 1x gebufft
      Melden
      Ich warte erstmal ab bis es endlich auf Deutsch raus kommt.
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Shadowrun Returns
Shadowrun Returns: Launch der Linux-Version inklusive Patch Notes zu Patch 1.1.0
Zeitgleich mit Shadowrun-Returns-Patch 1.1.0 könnt Ihr das Rollenspiel nun auch auf Linux-Systemen spielen, allerdings nur über Steam. Mit dem neuen Patch wurden zahlreiche Fehler, vor allem im Editor des Spiels, behoben.
http://www.buffed.de/Shadowrun-Returns-Spiel-15699/News/Shadowrun-Returns-Launch-der-Linux-Version-inklusive-Patch-Notes-zu-Patch-110-1095720/
04.11.2013
http://www.buffed.de/screenshots/medium/2013/07/Shadowrun_Returns_17_Daemon-buffed.jpg
shadowrun returns,rpg
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