• buffed.de
  • WoW-Datenbank
  • Hearthstone-DB
Games World
Login Registrieren
    Login Registrieren
    • buffed.de
    • WoW-Datenbank
    • Hearthstone-DB
    Login Registrieren
    • buffed.de
    • WoW-Datenbank
    • Hearthstone-DB
  • Diablo 3: Wechseln der Skills nur noch am Nephalem-Altar möglich & Beta-Patch 5 live, kommen nun neue Einladungen?

    Der fünfte große Patch zur Beta von Diablo 3 ist live und bringt die auf der Blizzcon 2011 angekündigten Änderungen an den Skills - sowie am Skill-System selbst. Denn Ihr könnt Eure Fähigkeiten nur noch an sogenannten Nephalem-Altären austauschen, nicht mehr überall in der Spielwelt. Diese Altäre sind an Schlüsselpositionen in der Spielwelt zu finden, beispielsweise in Neu-Tristram. Ebenfalls jetzt in der Beta: neue passive Skills, die auf der Blizzcon ebenfalls vorgestellt wurden. Gibt's nun neue Beta-Einladungen?

    Fans und Betatester von Diablo 3 mussten sich mit dem fünften Beta-Patch zum Action-Rollenspiel ein wenig gedulden – erst waren die Server natürlich nicht verfügbar, dann hat das Login-System ein bisschen gesponnen. Nun allerdings ist der Patch live und kann ausprobiert werden. Da ist es an sich ja praktisch, dass die Charaktere der vormaligen Betaphase gewiped wurden. Wer sich allerdings die Mühe gemacht hat, alle fünf Klassen auf die momentane Maximalstufe von 13 zu spielen, der ärgert sich natürlich dennoch ein bisschen.

    Eine grundlegende Änderung gibt es am Skill-Wechselsystem – bisher konnten die Helden ihre Fähigkeiten "on the fly" zwischen den Kämpfen tauschen und so natürlich recht flexibel auf kommende Situationen reagieren. Das funktioniert mit dem fünften Beta-Patch nicht mehr, stattdessen müsst Ihr jetzt einen sogenannten Nephalem-Altar aufsuchen, um die Skills Eures Helden auszutauschen. Diese Altäre befinden sich derzeit an Schlüsselstellen im ersten Akt, beispielsweise in Neu-Tristram. Desweiteren wurden die Goldmengen, die Ihr erbeuten könnt, erheblich reduziert.

    Nerfs gibt's auch bei Skills: der Flächenschaden aller Helden wurde durch die Bank reduziert, dafür machen aber die Einzelziel-Skills nun mehr Wumms. Auf der Blizzcon 2011 wurden außerdem jede Menge Skillanpassungen für Barbar, Zauberer, Hexendoktor, Mönch und Dämonenjäger angekündigt, die nun ihren Weg in die Beta gefunden haben – dazu auch ein Schwung neuer passiver Fertigkeiten. Mehr dazu erfahrt Ihr in den englischen Patchnotes, die Ihr nachfolgend findet.

    Auf der Blizzcon haben die Entwickler außerdem angekündigt, dass nach dem "nächsten großen Patch" neue Beta-Einladungen verteilt werden sollen. Da der Patch nun da ist, dürften die kommenden Tage vor allem für diejenigen unter Euch interessant werden, die bislang noch keinen Zutritt zur Beta von Diablo 3 haben. Sobald es Neuigkeiten zu einer neuen Einladungswelle gibt, erfahrt Ihr davon bei uns.

    Diablo 3 - Beta Patch 5

    • All characters have been wiped. As part of this process, artisans, gold, and items (including those placed on the auction house or in a shared stash) have also been reset.
    • Switching out class skills will now require the use of a new feature known as the Nephalem Altar. Nephalem Altars are currently located in New Tristram, as well as in key locations throughout Act I. Clicking on an altar will open up the skill UI, allowing both active and passive skills to be selected or exchanged.
    • Quests
      • Gold rewarded from quests has been significantly reduced
      • Experience rewarded from quests after level 4 is now based on the number of mobs you’d have to kill to earn the same amount of experience, rather than being a strict percentage of a level
    • Skills
    • New passive skills have been added for all classes. See individual class notes below for more information.
    • AoE (Area of Effect) skills for all classes have had their damage reduced
    • Single-target skills for all classes have had their damage increased
    • All skills are now based off weapon damage
    • The in-game UI has been updated with general art and usability improvements
    • User Interface


    Classes
    • Barbarian
      • Active Skills
        • The Barbarian's Fury Generators have received a tuning pass. Bash, Cleave, and Frenzy now generate more Fury whereas the other Fury Generators now generate less.
        • Additional changes include:
          • Battle Rage
            • Damage bonus reduced from 30% to 20%
          • Revenge
          • The chance for this ability to activate has been increased from 10% to 15%
          • Fury cost reduced from 20 to 10
          • Damage decreased from 210% to 180%
          • Weapon Throw
     
    • Passive Skills
      • New passive skills have been added:
        • Nerves of Steel
          • Unlocked at level 12
          • Your defense is increased by 25% of your Vitality

    • Demon Hunter
      • General
        • Maximum Hatred reduced from 150 to 125
     
    • Active Skills
      • The order in which skills are awarded has been adjusted for levels 1 to 13.
      • Resource management for the Demon Hunter has been reworked significantly. Skills for the class now fall into the three categories: Hatred Generators, Hatred Spenders, and Discipline Spenders
        • Hatred Generators
          • Bola Shot: Generates 2 Hatred
          • Entangling Shot: Generates 4 Hatred
          • Evasive Fire: Generates 4 Hatred*
          • Grenades: Generates 2 Hatred
          • Impale: Generates 6 Hatred
     
    • Hatred Spenders
      • Chakram: Costs 10 Hatred
      • Elemental Arrow: Costs 5 Hatred
      • Hungering Arrow: Costs 10 Hatred
      • Rapid Fire: Costs 30 Hatred (initially) and 1.5 Hatred per second for each additional shot
     
    • Discipline Spenders
      • Caltrops: Costs 8 Discipline
      • Shadow Power: Costs 20 Discipline
      • Vault: Costs 10 Discipline
      • Evasive Fire: Costs 4 Discipline to Backflip
     
    • Additional changes include:
      • Bola Shot
        • On-hit damage increased from 100% to 105%
      • Chakram
      • Damage reduced from 150% to 135%
      • Damage increased from 75% to 80%
      • Damage increased from 115% to 145%
      • Pierce chance is once again a fixed 35% rather than scaling with level
      • Impale has been given a new spell effect. It is now a thrown dagger instead of a bow shot.
      • Damage increased from 35% weapon damage per shot to 38% weapon damage per shot
      • Attack speed bonus reduced from 50% to 30%
      • Grenades
      • Hungering Arrow
      • Impale
      • Rapid Fire
      • Shadow Power
     
    • Passive Skills
      • New passive skills have been added:
        • Tactical Advantage
          • Unlocked at level 10
          • Whenever you use Vault, Smokescreen, or backflip with Evasive Fire you gain 60% movement speed for 2 seconds

    • Monk
      • Active Skills
        • Mantras
          • All Mantras now have a 15 second cooldown and grant a bonus effect for the first 3 seconds after activation
     
    • Additional changes include:
      • Blinding Flash
        • Spirit cost reduced from 50 to 30
        • Duration reduced from 5 second to 3 seconds
      • Breath of Heaven
      • Spirit cost reduced from 75 to 25
      • Healing amount reduced
      • Damage increased from 120% to 135%
      • Damage increased from 110% to 120%
      • Damage increased from 100% to 120%
      • Spirit cost increased from 25 to 30
      • Damage increased from 130% to 180%
      • Crippling Wave
      • Deadly Reach
      • Fists of Thunder
      • Lashing Tail Kick
     
    • Passive Skills
      • Transcendence
      • Healing per Spirit reduced
     
    • Witch Doctor
      • Active Skills
        • All Witch Doctor skills now do damage based on your weapon damage and cast at a speed based on your weapon attack speed.
     
    • Passive skills
      • New passive skills have been added:
        • Circle of Life
          • Unlocked at level 12
          • Whenever an enemy dies within 12 yards there is a 5% chance that a Zombie dog will automatically emerge
        • Jungle Fortitude
        • Unlocked at level 10
        • Reduces all damage taken by you and your pets by 20%



    • Wizard
      • Active Skills
        • The order in which skills are awarded from levels 6 to 13 has been adjusted. Players will now unlock offensive and defensive spells in an alternating order.
        • All Wizard skills now do damage based on your weapon damage and cast at a speed based on your weapon attack speed.
     
    • Passive Skills
      • New passive skills have been added:
        • Critical Mass
          • Unlocked at level 12
          • Your critical hits reduce the cooldown of your spells by 1 second

    Followers
    • Templar
      • Skills
        • Guardian
          • Ability now unlocks at level 20, instead of level 5
        • Heal
        • Healing provided by this ability will now scale properly
        • When activated, ability will heal you for ¼ of your total health every 15 seconds
        • Will only heal when player is below 50% health, down from 67%
        • Slow amount reduced from 80% to 50%
        • Intervene is the new name for Taunt, and now unlocks at level 5
        • Radius of monsters to be taunted reduced from 30 to 10 yards
        • Duration reduced from 10 seconds to 5 seconds
        • Will now only cast when player is below 50%
        • Cooldown increased from 15 seconds to 30 seconds
        • Life regenerated by this ability will now scale properly
        • Intimidate
        • Intervene
        • Loyalty

    Items
    • General
      • Players now start with 5 health potions
      • Health globes now heal you over 1.5 seconds rather than over 5 seconds
      • The number of chests, shrines, and other interactable items (e.g. bookcases and loose stones) has been greatly reduced across the entire game
      • Items sold from vendors will now be at least one item level lower than those that are currently available to a player via drops from monsters
      • The level of an item is now much more likely to match or be close to the level of the monster from which it dropped, and the affixes that appear are much more likely to be from the upper range
     
    • Weapons
      • Several significant changes have been made to weapons and weapon damage affixes:
        • The damage bonus granted to two-handed weapons over one-handed weapons has been reduced from 15%-38% from level 1-60 to 13%-32%
        • Wands attack speed has been increased from 1.2 to 1.4
        • Quivers, Orbs, and Mojos will now always come with +Min/Max damage
        • Ceremonial Daggers will now frequently come with +Mana Regen
        • Wands will now frequently come with the +Max Arcane Power
      • The amount of inherent slow granted by cold weapons has been reduced from 3 seconds to 1 second
      • One-handed crossbows and daggers now pull from a separate pool of affixes for + damage
      • The damage variance between weapons of the same type has been reduced.
     
    • Bug Fixes
      • Fixed an issue that was causing two-handed Monk combat staves to not receive the proper damage bonus

    Monsters
    • General
      • A new Mortar affix has been added to the game. Mortar monsters will lob grenades at enemies outside melee range.
      • Lightning bolt damage from Electrified-enchanted monsters has been reduced by 40%
      • Monsters that are enchanted to an element (Molten, Electrified, etc.) now correctly have 50% resistance to their chosen element
        • Ex: Molten monsters will have 50% damage resistance to Fire at equal level
      • Wretched Mothers in Act I can now only summon one zombie at a time
      • Treasure Goblins are now immune to fear
     
    • Bosses
      • Skeleton King
        • Whirlwind damage increased from 100% to 300%
        • Cleave damage increased from 80% to 100%


    Crafting
    • Artisans
      • Blacksmith
        • Blacksmiths now start with a Fist weapon and a Dagger weapon option to craft
        • Blacksmith leveling and crafting recipes have received a tuning pass
     
    • Items
      • Pages of Training will now drop starting at level 6, down from level 8
      • The chance for Magic and Rare items to salvage into higher quality crafting material has been increased from 1% to 5%
      • Salvaging blue items now has a 1% chance to salvage into Legendary crafting material
  • Diablo 3
    Diablo 3
    Publisher
    Activision Blizzard
    Developer
    Blizzard
    Release
    15.05.2012
    Es gibt 3 Kommentare zum Artikel
    Von DieSchachtel
    Krasse Änderungen. Mich würde aber dennoch eine komplette Armory interessieren, da die Affixe noch zu langweilig sind.
    Von Eisteemann
    na ich hoffe doch sehr, dass nun enldich auch die Ati Mobility Radeon HD 5650 akzeptiert wird. Wenn schon Beta inv…
    Von Zino
    Ich verstehe auch nicht wieso man sich da "ärgern" sollte, Sie können froh sein überhaupt das Spiel antesten zu dürfen…

    Aktuelle Rollenspiel-Spiele Releases

    Cover Packshot von Die Zwerge Release: Die Zwerge EuroVideo Bildprogramm GmbH , King Art
    Cover Packshot von Candle Release: Candle Daedalic Entertainment
    • Elenenedh Google+
      04.11.2011 10:14 Uhr
      buffed-TEAM
      Jetzt ist Deine Meinung gefragt: Hier kannst Du Deinen Kommentar zum Artikel veröffentlichen und mit anderen Lesern darüber diskutieren.
      Dein Kommentar
      Bitte logge Dich ein, um einen Kommentar zu verfassen.

      Netiquette | Kommentar-Ticker (Live)
      DieSchachtel
      am 04. November 2011
      Kommentar wurde nicht gebufft
      Melden
      Krasse Änderungen. Mich würde aber dennoch eine komplette Armory interessieren, da die Affixe noch zu langweilig sind.
      Eisteemann
      am 04. November 2011
      Kommentar wurde nicht gebufft
      Melden
      na ich hoffe doch sehr, dass nun enldich auch die Ati Mobility Radeon HD 5650 akzeptiert wird.
      Wenn schon Beta inv dann will man ja auch spuelen und nicht gesagt bekommen, das die Karte nicht supported wird ^^.
      Hellyes
      am 04. November 2011
      Kommentar wurde 1x gebufft
      Melden
      "Wer sich allerdings die Mühe gemacht hat, alle fünf Klassen auf die momentane Maximalstufe von 13 zu spielen, der ärgert sich natürlich dennoch ein bisschen."

      Und wer bisher noch überhaupt nicht in die Beta reinschnuppern durfte, der ärgert sich ein bisschen mehr.
      Zino
      am 04. November 2011
      Kommentar wurde nicht gebufft
      Melden
      Ich verstehe auch nicht wieso man sich da "ärgern" sollte, Sie können froh sein überhaupt das Spiel antesten zu dürfen, das ist Ehre genug
      tightor
      am 04. November 2011
      Kommentar wurde nicht gebufft
      Melden
      und schon wer ne einladung bekommen?
  • Print / Abo
    Apps
    buffed 12/2016 PC Games MMore 01/2016 PC Games 12/2016 PC Games Hardware 01/2017 play³ 01/2017 Games Aktuell 12/2016 XBG Games 11/2016
    PC Games 12/2016 PCGH Magazin 01/2017 PC Games MMORE Computec Kiosk On the Run! Birdies Run
article
852838
Diablo 3
Diablo 3: Wechseln der Skills nur noch am Nephalem-Altar möglich & Beta-Patch 5 live, kommen nun neue Einladungen?
Der fünfte große Patch zur Beta von Diablo 3 ist live und bringt die auf der Blizzcon 2011 angekündigten Änderungen an den Skills - sowie am Skill-System selbst. Denn Ihr könnt Eure Fähigkeiten nur noch an sogenannten Nephalem-Altären austauschen, nicht mehr überall in der Spielwelt. Diese Altäre sind an Schlüsselpositionen in der Spielwelt zu finden, beispielsweise in Neu-Tristram. Ebenfalls jetzt in der Beta: neue passive Skills, die auf der Blizzcon ebenfalls vorgestellt wurden. Gibt's nun neue Beta-Einladungen?
http://www.buffed.de/Diablo-3-Spiel-21367/News/Diablo-3-Wechseln-der-Skills-nur-noch-am-Nephalem-Altar-moeglich-und-Beta-Patch-5-live-kommen-nun-neue-Einladungen-852838/
04.11.2011
http://www.buffed.de/screenshots/medium/2011/10/Diablo_3__3_.jpg
news